Таємні прийоми магазинів, які змушують купувати те, що їм потрібно!

Таємні прийоми магазинів, які змушують купувати те, що їм потрібно!

Маркетологи добре знають особливості психології покупця. Нам цікавіше отримати до товару додатковий подарунок, аніж знижку на нього ж. З урахуванням цієї «фішки» мислення споживача, супермаркети вибудовують свої стратегії продажів. Згадайте будь-який свій похід за товарами: на пляшці шампуню красується рекламна наклейка «+20% за ту ж ціну!», на йогурті: «+10% в подарунок!»

Такі хитрощі маркетологів спрацьовують практично завжди. В першу чергу тому, що переважна більшість покупців не пам'ятає чітко всіх цін на продукти. Маєте сумніви? Тоді згадайте до копійки, скільки коштує пакет молока чи гречаної крупи, які ви купили під час останнього походу до супермаркету.

Важливо знати про 7 основних трюків магазинів, на які ми успішно «попадаємося» під час покупок.

1. Ціна, яку ми побачили першою, впливає на подальшу оцінку товарів

При вході в магазин одягу першим ви побачили непоказний светр за $500. «П'ятсот баксів за таку убогість?», подумали ви з обуренням і пішли далі магазином. Побачивши на вішалці симпатичний жакет за $300, ви вирішили, що для такої речі це все ж велика ціна. Можна знайти й дешевше! Але, зауважте, обурення вже немає, і ця ціна вас так не лякає, як перша.

За допомогою правильної розстановки товарів і цін на них магазини керують вашими думками і емоціями, щоб підвести до тієї позиції, яку ви точно купите. Светр за $150 в глибині магазину вам вже здається недорогим, хоча його реальна ціна може бути в два рази нижчою, в порівнянні з аналогами.

2. Страх перед крайнощами

Більшість людей не хочуть відчувати себе «бідняками», тому не купують найдешевші продукти й речі. Але також ніхто не хоче відчувати себе ошуканим під час купівлі дорогих речей і продуктів, якщо їхня якість, як потім з'ясується, не відповідає заявленій ціні. Несвідомо більшість з нас купує товар із середньої цінової категорії, і магазини користуються цією нашою особливістю, щоб збути ті товари, які їм необхідно.

Для вивчення психології продажів маркетологами проводиться маса досліджень. Так, в одному з них вивчили, яке пиво оберуть покупці.

Спочатку на стійці виставили дві пляшки різного пива: на одній писалося «Преміум», і коштувала вона 2,5 долара. На другому пиві була наклейка «Вигідна покупка», і його вартість складала 1,8 долара. 75% споживачів обрали «Преміум». Після цього на стійку було додано третій вид пива з ярликом «супервигідне придбання» вартістю в 1,6 долара. У цьому випадку 78% взяли пінний напій за 1,8 долара, тобто за середньою ціною, 21% взяли «Преміум» і лише 1% взяли найдешевший напій.

На останньому етапі дослідження зі стійки зняли найдешевше пиво, але додали «Супер-преміум» за 3,5 долара. І знову переважна більшість покупців (81%) обрала середню за ціною позицію — напій за 2,5 долара. 9% взяли дешеве пиво, 10% — найвище за ціною.

3. Любов до історій

У техномаркеті стоять поруч два електрочайники. Один коштує $50, другий — $100. Вивчення параметрів двох приладів показує, що дорогий чайник відрізняється від дешевого побратима за незначними дрібницями. Рівень продажів недорогого електрочайника зашкалює, тоді як прилад за $100 практично ніхто не бере. Свій вибір покупці базували не на тому, що добре знали цінність даних електроприладів, а на тому, що їм вдалося купити недорого хорошу річ. Водночас була використана особливість мислення людини — порівняти товар з іншим, що лежить поруч, у полі нашого зору.

Після такого вигідного придбання більшість із задоволенням поділиться з друзями й близькими, які вони молодці, як їм вдалося купити хороший електрочайник, а поруч стояв такий же, але в два рази дорожчий, і треба бути дурнем, щоб його купити. Прекрасна історія, яка піднімає самооцінку. Однак якщо прибрати чайник за $100 і залишити лише за $50, його продажі знизяться на 30%, тому що зникла ілюзія вигідної покупки.

4. Ми схильні підкорятися

Відомо про цікавий психологічний експеримент у шкільному середовищі, коли на стійці з фруктами і салатами була зроблена певна підсвітка, така ж, якою підсвічують різні солодощі. Цей трюк призвів до того, що салатів і фруктів було з'їдено в два рази більше.

Такий прийом прекрасно працює і у світі дорослих. У ресторанах меню складається так, що страви, які хоче продати власник, виділяються певним чином. Це може бути велика яскрава фотографія чи кольорова підкладка під текст з описом страви для залучення вашої уваги. Тому, якщо у ресторанному меню ви бачите занадто яскраву позицію, то згадайте, що саме цю страву перш за все вам хоче продати ресторан.

5. Алкоголь, стрес і втома значно впливають на наші вчинки

Ви напевно помічали, що під впливом спиртного, під час стресів чи у втомленому стані ви робили щось, про що потім жалкували. В таких станах внутрішня критичність дуже знижується, а ймовірність здійснити необдумане придбання зростає в геометричній прогресії.

Зверніть увагу, як і де стоять автомати, в яких можна купити чай, каву чи печива з шоколадками. Їх завжди встановлюють на виходах з супермаркетів, щоб стомлені покупці, які хочуть поїсти чи випити води, хапали без роздумів те, що їм пропонують. У цей момент мало хто замислюється про невиправдано завищені ціни.

За тим же принципом чайно-кавові автомати ставлять біля зупинок. Втомлені після роботи люди, які чекають на транспорт, роблять хорошу касу власнику таких автоматів.

Алкоголь і втому можна використовувати собі на благо, якщо вам потрібно укласти договір, який викликає певні сумніви у партнера. Ділова вечеря з алкоголем в ресторані чи зустріч після закінчення вкрай напруженого дня партнера збільшать ваші шанси на укладення потрібної угоди.

6. «Магічна дев'ятка»

Кожен з нас багато разів стикався з цим прийомом магазинів — товар зі знижкою за $2,9. Всі чудово розуміють, що це $3, але «магічна дев'ятка» переконує нас, що ціна нижча. Несвідомо ми сприймаємо таку ціну як «2 долари з гаком». Таким чином, можна взяти навіть не особливо потрібну річ, піддавшись акційній «фішці».

За тим же принципом будуються і пропозиції з високою ціною. Наприклад, телевізор за $1990 — це майже $2000, але нами він сприйматиметься як за «тисячу з гаком». Великі купівлі краще планувати заздалегідь, вивчивши в інтернеті спектр цін на товар з потрібними вам характеристиками. Якщо ж коштів не вистачає, можна звернутися до вигідних умов послуги мікропозики до зарплати.

І пам'ятайте «про магію дев'яток» за будь-яких покупок, не давайте ввести себе в оману.

7. Ми здійснюємо придбання, спираючись на власне відчуття справедливості

Хто любить, коли його дурять? Всі хочуть до себе справедливого ставлення. Однак ми не маємо поняття про реальну вартість товарів чи послуг. У своєму виборі люди спираються на масу сигналів і підказок від тих, хто продає. Правильне підсвічування товару, ярлик з двома цінами — минулою, закресленою і новою, акційною — і ось уже вам здається, що цей товар вигідніший, ніж аналогічний поруч, але без схожих маркетингових хитрощів.

Доктором психології Деном Аріелі був проведений цікавий експеримент. Він сказав двом різним групам студентів, що готує вечір поезії, на який запрошує присутніх. Першій групі було сказано, що захід платний, а другій — що за прослуховування його віршів ними буде отримана оплата. За кілька хвилин до початку поетичного вечора професор оголосив, що захід безкоштовний. Перша група студентів зраділа і отримала задоволення від присутності. У той же час друга група вважала себе несправедливо ошуканою, затягнутою силоміць на вечір — майже всі студенти пішли ще до початку.

Яка вартість поетичного вечора, який проводить доктор психології? Ніхто зі студентів не знав. Як і ніхто не зможе відповісти на ці запитання: скільки повинні коштувати чай у кафе, чоловічі штани в магазині, потрібний препарат в аптеці? Ніхто не знає, чи «справедлива» ціна на прилавку. Наше мислення у виборі спирається лише на візуально зрозумілі образи, «підказки» продавців, свої відчуття та на ставлення до речей. Ми не знаємо математику, з якої складається реальна ціна товарів, але можемо набагато рідше попадатись на маркетингові трюки магазинів і супермаркетів.

Повернутися до списку новин

Новий клієнт

Постійний клієнт

Сума на руки

200

5000

Термін

1

30

Відсотки

0%

Сума позики

1500 ГРН

Всьго до сплати

2500 ГРН

Промокод

Подати заявку

Підписка на розсилку

Не пропустіть жодної важливої новини від нашої компанії, щоб завжди отримувати найвигідніші умови кредиту