Кешбек з карти - максимум вигоди

Кешбек з карти - максимум вигоди

Завдяки тому, що деякі банки пропонують клієнтам можливість знизити витрати шляхом кешбека, люди почали витрачати менше грошей. Різницю не можна назвати великою, але заперечувати практичну користь кешбека безглуздо.

Незважаючи на появу такого привілею у фінансовому житті сучасного українця, чимало громадян нашої країни все ще живуть від зарплати до зарплати, шукають можливість вигідно взяти онлайн позику на карту, не відкладають на чорний день. Проте з кешбеком жити явно стало хоч трохи, але простіше. Так що розуміння його принципів і як отримати назад максимальний відсоток від витрачених коштів явно зайвим не буде.

Кешбек і його формування: коротко про головне

Деякі банки повертають певну частину суми, витраченої клієнтом на придбання. Це і є кешбек. Виникає питання: яка суть появи цих грошей? Працює це просто: з метою розширення клієнтської бази та утримання старих клієнтів банківська організація дає їм певний відсоток від свого доходу.

Принцип роботи кешбека виглядає так:

  1. Клієнт розплачується за допомогою карти, гроші знімаються з його рахунку.
  2. Далі черга за банком клієнта, платіжною системою та банком продавця. Послуги кожного з елементів цього ланцюжка коштують певний відсоток, і всі комісії в підсумку покриваються фінальним покупцем.
  3. Банк клієнта, взявши свою частку від операції, віддає її частину назад, тобто здійснює кешбек.

У підсумку свій виграш отримав кожен учасник угоди, за винятком продавця, для якого нічого не змінилось. Щоправда, іноді він може отримати непряму вигоду. Наприклад, якщо у конкретному магазині покупці отримують більше кешбека, ніж у інших аналогічних точках (зазвичай якщо магазин є партнером банку), це може залучити більше покупців.

Розглянемо конкретний приклад кешбека з цифрами. Припустимо, під час усіх купівель вам повертається 2%. Ви витратили 5 тисяч гривень. Отже, повернеться 100 гривень. Краще, ніж нічого, але якось замало. А щоб кешбек був дійсно відчутним, шукайте найкращі пропозиції. Не ті, що скрізь розрекламовані, а ті, що найбільш вигідні для вас.

Обираємо карту з кешбеком правильно

Деякі банки пропонують кешбек з обмеженнями. Якщо клієнт витрачає менше встановленої суми, він не отримує назад ні копійки. Підходить вам це? Якщо ви не розраховуєтесь карткою часто і багато, швидше ні.

Приклад: банк А пропонує дуже високий відсоток кешбека, але витрачати з карти потрібно мінімум 4 тисячі гривень на місяць. Водночас банк Б пропонує більш низький відсоток повернення, але діє він, починаючи з тисячі гривень. Ваші середньомісячні витрати за допомогою карти знаходяться у межах 2–3 тисяч. Очевидно, що розумний вибір — банк Б, оскільки умови банку А для вас хоч і здаються більш вигідними, але вимагають додаткових витрат.

Реальний відсоток

Вивчати умови кешбека слід ретельно. Вони бувають різними навіть за однією і тією ж карткою.

Приклад: банк пропонує повернення 10% коштів, витрачених на транспорт, 5% — на розваги, 1% — на все інше, за мінімальної витраченої суми 3 тисячі гривень. На перший погляд, все добре. Поки не прочитати уважніше:

1.    Повернення вищезазначених 10% коштів, витрачених на транспорт, 5% — на розваги, 1% — на все інше, діє при загальних витратах понад 7 тисяч гривень.

2.    Повернення 5% на транспорт, 2.5% і 0.5% — на розваги та інше відповідно, при загальних витратах понад 5 тисяч гривень.

3.    Повернення 2,5%, 1,25% і 0,25% відповідно — при загальних витратах понад 3 тисяч гривень.

І ось початково шикарні умови різко перестали бути такими. З'ясовуйте нюанси до моменту оформлення карти.

Ліміт кешбека

Банки не є благодійними організаціями, тому встановлюють ліміт кешбека. Мова, зазвичай, про декілька сотень гривень. На це варто звертати увагу.

Приклад: банк А пропонує 3-відсотковий кешбек на будь-які витрати і ліміт 300 гривень, а банк Б — 2% і 500 гривень відповідно. Якщо ви витрачаєте відносно небагато, краще обрати перший варіант, оскільки до ліміту все одно не дістанетесь.

Враховуйте і інші умови, наприклад, повернення лише за купівлі, яка перевищує певну суму.

Категорії повернення

Повернення коштів з будь-якої купівлі під невеликий відсоток — малокорисна пропозиція, а ось збільшений кешбек у конкретної категорії — це вже цікавіше. Особливо якщо ви — активний покупець у цій сфері. Тому важливо аналізувати власні витрати.

Припустимо, ви витрачаєте 5000 гривень на місяць. З них, умовно, 2 тисячі — це продукти, тисяча — кафе і ресторани, 1500 грн — інші розваги, 500 — все інше.

Уявімо, що банк А — це кешбек 10% на кафе та ресторани, 2% — інші витрати, банк Б — 5% на продукти + 5% на інші розваги, а банк В — 3% на будь-які витрати. Розрахуйте, які умови допоможуть вам отримати якомога більше в абсолютних цифрах.

Визначення витрат за категоріями відбувається в автоматичному режимі за налаштуваннями терміналу оплати. За відсутності цього в налаштуваннях банк залишає рішення за собою. Іноді навіть одна мережа — це різні категорії. Деякі банки розрізняють, припустимо, «кафе» і «фастфуд», а інші відносять все це до однієї категорії.

Обслуговування карти

За обслуговування картки банки теж беруть певний відсоток. І якщо сума цього відсотка в абсолютних числах не набагато відрізняється від того, що ви отримуєте завдяки кешбеку, задумайтесь, чи варта гра свічок.

Інші бонуси

Буває так, що «кешбек-карта» передбачає певні привілеї, які не пов'язані з поверненням грошей. Наприклад, нарахування відсотків на залишок. Цей критерій теж слід враховувати, обираючи банк. Не варто дивитись виключно на кешбек, ігноруючи все інше.

Терміни виплати кешбека

Цей нюанс не можна назвати критичним, але й про нього варто згадати. Найчастіше кешбек нараховується клієнту в разі впевненості банку у завершенні операції, неможливості її скасування. Тобто, коли витрачена клієнтом сума остаточно надійшла одержувачу. Деякі банки чекають день, деякі — тиждень, а деякі нараховують кешбек моментально. Це питання слід з’ясувати перед вибором банку.

Що потрібно для отримання великого кешбека?

  • Більше витрачайте. Але варто пам'ятати, що кешбек — це лише можливість трохи заощадити на конкретній купівлі, а не стимул здійснювати непотрібні придбання. Відмова від непотрібної купівлі — краща економія, ніж повернення декількох відсотків.
  • Платіть за всю компанію. Припустимо, ви та кілька ваших друзів йдете в кафе, а ваш банк повертає вам 3% у категорії «кафе і ресторани». Запропонуйте заплатити карткою за всіх, отримайте частину коштів назад, а друзі повернуть вам свої частини. Актуально лише за наявності чесних і порядних друзів, вибивати борги не хочеться нікому.
  • Заведіть кілька карт. Особливо актуально в разі великих щомісячних витрат. Припустимо, банк А пропонуватиме високий кешбек за оплату транспортних витрат і продуктів, банк Б — за оплату кіно, кафе і ресторанів. Відповідно, в першому випадку сплачуйте карткою банку А, у другому — картою банку Б.
  • Плануйте купівлі. Уявімо, що ваш банк кожен місяць пропонує підвищений кешбек на різні категорії. В такому разі здійснюйте не екстрені покупки в моменти, коли це найбільш вигідно. Якщо у цьому місяці у вас немає можливості отримати повернення декількох відсотків від вартості смартфона, а у наступному — є, чому б не почекати?
Повернутися до списку новин

Новий клієнт

Постійний клієнт

Сума на руки

200

5000

Термін

1

30

Відсотки

0%

Сума позики

1500 ГРН

Всьго до сплати

2500 ГРН

Промокод

Подати заявку

Підписка на розсилку

Не пропустіть жодної важливої новини від нашої компанії, щоб завжди отримувати найвигідніші умови кредиту