Як виробники електроніки дурять покупців

Як виробники електроніки дурять покупців

Бізнес можна порівняти з війною, адже, як і на війні, у бізнесі використовуються всі можливі засоби для того, щоб досягти результату. Багато компаній-виробників не гребують використанням нечесних і підлих прийомів відносно споживачів. А все лише для того, щоб досягти головної мети — продати якомога більше товару.

На жаль, деякі споживачі дозволяють себе обманювати. Дехто навіть готовий витратити останні гроші, щоб придбати розрекламований товар. Звісно, завжди можна вигідно взяти мікропозики онлайн на карту, щоб купити те, чого хочеться, але це варто робити лише тоді, коли продукція дійсно того вартує.

Сьогодні ми поговоримо про те, яку саме «локшину» вішають покупцям на вуха компанії-виробники ноутбуків, смартфонів та іншого «заліза».

Локшина №1. Обсяг пам'яті

Описуючи смартфони та планшети, багато компаній люблять акцентувати увагу на обсязі пам'яті. Зазвичай саме цей показник відрізняє одну модель в лінійці від іншої. Виникає питання: чи дійсно користувачеві доступна вся зазначена пам'ять і чи може він використовувати її для того, щоб зберігати свої дані? На жаль, ні.

Візьмемо для прикладу планшети Surface. Їхній виробник — компанія Microsoft. Вона придумала дуже горду і визначну назву однієї з моделей — «128 ГБ Surface Pro». Ось тільки в розпорядженні користувача ніякі не 128, а лише 89 ГБ. Це, звісно, теж чимало, проте значно менше, ніж заявлений обсяг. Аналогічно і з моделлю «64 ГБ Surface Pro». Тут власник планшета може реально розпоряджатися лише 28 ГБ. Іншу пам'ять займає система.

Погляньмо на пропозицію від Apple — iPad 64 ГБ дає можливість використовувати 57 ГБ. Очевидно, що у процентному співвідношенні обсягу доступної пам'яті до загального заявленого обсягу Apple випереджає Андроїд-пристрої, але навіть виробники «яблучної» техніки явно прибріхують споживачам.

Очевидно, що користувачі цікавляться реально доступним об'ємом пам'яті, а не розміром внутрішнього накопичувача. Але якщо виробники будуть зазначати ці цифри, вони виглядатимуть куди менш солідно. А отже, вдасться продати менше товару, тим паче що більшість користувачів все одно буде дивитись на загальні цифри, а не на реально доступні.

Локшина №2. Одиниці виміру

Цей сорт «локшини» доповнює попередній. Реальний розмір SSD-накопичувача та його опис — дві абсолютно різні речі. Візьмемо, наприклад, один з ультрабуків під управлінням Windows. В описі зазначено, що обсяг SSD становить 128 гігабайт. Але якщо включити гаджет, то ви побачите лише 104 ГБ вільної пам'яті.

Аналогічну картину можна спостерігати з HDD. Якщо в описі зазначено 500 гігабайт, реально розраховувати можна лише на 465. Справа тут не в елементарному обмані, а в різниці одиниць виміру. Компанії, які виготовляють накопичувачі, рахують 1 гігабайт як 10 у дев'ятому ступені, а тим часом Windows рахує 1 Гібібайт (саме ГіБІбайт) як 2 у тридцятому ступені.

Це здається повним абсурдом. Виробники накопичувачів вважають, що 1 КБ дорівнює тисячі байт, 1 МБ дорівнює тисячі кілобайт і, відповідно, 1 ГБ дорівнює тисячі мегабайт. У Windows 1 КБ, 1 МБ і 1 ГБ дорівнюють 1024 байта, КБ і ГБ відповідно.

Локшина №3. «Супершвидкісний 4G»

Досить часто в описі переваг того чи іншого пристрою (зазвичай смартфонів і планшетів) можна зустріти «підтримку мереж 4G». Термін «4G», під яким спочатку розумілася майбутня перспективна надшвидкісна (100+ мегабіт / сек) передача даних, зараз почали застосовувати доречно й недоречно. А все через те, що звучить солідно й крутіше.

Розвиток цієї технології пройшов багато проміжних поколінь. На диво, те, що ще недавно вважалося третім поколінням, раптом магічним чином «доросло» до 4G. Насправді такі технології — це все той же 3G, але під «четвертою» обгорткою.

Як приклад можна навести американського оператора AT & T. Коли компанія Apple випустила оновлення iOS 5.1, відбулася швидка зміна індикатора мережі. Було 3G і раптом магічним чином стало 4G! Звісно, це зовсім не означає, що четверті «айфони» раптово почали підтримувати 4G-мережі. Просто оператор порахував, що значок LTE  виглядатиме солідніше, хоча насправді швидкість передачі даних залишилася тією ж, що й була.

Локшина №4. Круті терміни

Виробники електроніки люблять використовувати гучні, але зазвичай практично безглузді терміни. Можна згадати екрани «TruBlack» і «TruBrite» від Sony й Toshiba відповідно. В цей самий час Apple хваляться своєю «Retina», а Nokia — «ClearBlack».

Яке все це має значення на практиці — питання цікаве. Але виробники не дозволяють споживачам поставити собі його, набагато вигідніше просто навіяти покупцям необхідність використання саме їхньої революційної та унікальної технології.

Візьмемо для прикладу «Retina» від Apple. Цією «технологією» дійсно може похвалитись тільки «яблучна» компанія, але причина для цього — не в її революційності, а в тому, що це зареєстрований товарний знак, який, по суті, є просто певним показником ppi. І якби не авторське право, ми могли б бачити якусь «Retina+» від будь-якої іншої компанії.

Локшина №5. Wi-Fi Ready

Багато споживачів знайомі з терміном «Wi-Fi Ready». В усякому разі, він часто використовується виробниками плеєрів і телевізорів. Можна подумати, що пристрій, в описі якого є цей термін, має Wi-Fi-модуль, але ні. Насправді «Wi-Fi Ready» — це лише готовність пристрою до того, що модуль буде підключено.

Причин для такої нехитрої маніпуляції декілька. Перша — навіювання думки про наявність цієї функції в пристрої, що дозволить збільшити його ціну. Друга — спроба змусити придбати вищезгаданий Wi-Fi модуль, який може коштувати аж ніяк не символічну суму.

Локшина №6. Діагональ монітора

Продаючи монітори, компанія-виробник може трохи лукавити. Варто розуміти різницю між діагоналлю екрану та діагоналлю тієї його частини, яка, власне, показує зображення (може мати, наприклад, на півдюйма менше). Причина таких нескладних маніпуляцій — підсвідоме бажання людей мати більше гігабайт, ядер, дюймів та різних схожих показників, ніж у інших.

Локшина №7. «Витривалість» акумулятора

Ні для кого не секрет, що використання багатьох пристроїв на практиці демонструє невідповідність терміну роботи батареї заявленому. В чому причина? Все просто — у звичайному бажанні виставити свою продукцію в більш вигідному світлі. Коли компанія тестує пристрій на «витривалість» батареї, умови тестування досить специфічні і мають мало спільного з реальними сценаріями щоденного використання.

Таким чином, маркетологи ринку електроніки використовують величезну кількість психологічних, числових та інших прийомів лише для того, щоб продавати якомога більше своєї продукції. Знання про те, як саме обманюють і недоговорюють споживачам, зайвими не будуть.

Повернутися до списку новин

Новий клієнт

Постійний клієнт

Сума на руки

200

5000

Термін

1

30

Відсотки

0%

Сума позики

1500 ГРН

Всьго до сплати

2500 ГРН

Промокод

Подати заявку

Підписка на розсилку

Не пропустіть жодної важливої новини від нашої компанії, щоб завжди отримувати найвигідніші умови кредиту