Як правильно оцінити вигоду від акцій магазинів

Як правильно оцінити вигоду від акцій магазинів

 

Ми часто бачимо акції в різних магазинах, але як розібратись, які з них дають реальну вигоду, а які — лише хитрі маркетингові трюки?

Перевіряємо терміни придатності товарів

Проведення акцій на продукти в супермаркетах і магазинах — частий спосіб оперативно позбутися товарів, у яких термін придатності добігає кінця. В цьому випадку виграють обидві сторони — ви купуєте продукти, ще придатні до вживання за зниженою ціною, а керівництво магазинів не несе збитків.

Однак важливо звернути увагу на декілька пунктів, щоб не потрапити в халепу:

  • надто швидке закінчення терміну придатності. Раніше, ніж ви використаєте товар, наприклад, завтра. Може, не варто ризикувати здоров'ям через палке бажання заощадити?;
  • велика тара. Є ризик, що ви не встигнете впоратися з обсягом продукту (з'їсти, витратити) до закінчення терміну придатності;
  • недотримання умов зберігання. Зверніть увагу на етикетку, де зазначена необхідна вологість, температура і т.д. Порушення режиму зберігання призводить до псування продуктів ще до зазначеного терміну.

Акція вигідна для вас, якщо товар не зіпсований і якщо ви встигнете скористатися ним до закінчення терміну зберігання. А що робити, коли не вистачає кілька сотень чи тисяч у кишені, щоб не втратити привабливу, але швидкоплинну пропозицію? Скористайтеся можливістю взяти швидкі гроші без довідок.

Пам'ятайте: навіть якщо ви помилились і, прийшовши додому, виявили, що продукт зіпсований, ви завжди маєте право повернути його і вимагати гроші назад.

Дайте адекватну оцінку своїм силам

Взуття та одяг — це сезонні товари, тому, коли закінчується зима, багато магазинів проводять акції «три товари за ціною двох». Влітку чоботи й пуховики зазвичай ніхто не купує, як і взимку — босоніжки з майками. З одного боку, це вигідна пропозиція, з іншого, можна знайти дві дійсно придатні речі, а третю обрати до душі не вдається. І нерідко ця третя одиниця береться лише для того, щоб добрати «акційну норму». Потім ця річ припадає пилом без потреби в шафі. У підсумку ви насправді купили дві речі за їхню повну вартість.

Що стосується продуктів, то аналогічна акція впреться в термін придатності. Якщо ви зможете витратити всі три одиниці товару до кінцевої дати їх зберігання, ця акція — вигідна для вас. Наприклад, ваша сім'я любить йогурти, а в акції упаковка з 6 штук йде за ціною 4-х. Ви точно знаєте, що з'їсте їх за вечір, і це прекрасне придбання. Але якщо вам пропонується купити три упаковки гречаної крупи за ціною однієї з надто обмеженим терміном придатності, навряд чи ваша сім'я захоче з ранку до вечора харчуватися лише гречаною кашею.

Хорошою акцією може бути тільки та, в якій кожне придбання окремо важливе для вас. Здійснити вигідне придбання можна в «кооперації» з іншими покупцями, коли акційна кількість продуктів чи товарів пробивається на один чек.

Перевірте ціну аналогічних товарів

Цей принцип добре працює під час вибору товарів з певними характеристиками. Скажімо, побутової техніки, мобільних телефонів, ноутбуків і т.д. Перевірте в інтернеті пропозиції інших магазинів. Іноді буває так, що акція на одні й ті ж товари проходить в двох-трьох магазинах. Ви хапаєтесь за першу пропозицію, хоча можете знайти більш вигідну акцію.

Що стосується акції на продукти, термін придатності яких ще далекий від завершення, зверніть увагу на їхні характеристики. Наприклад, поряд на полиці стоять дві різні консерви сардин у маслі. Одна з них має акційну знижку 15%, і в підсумку обійдеться вам у 27 грн. Друга, така ж за якістю, але менш розкрученої рекламою марки, без знижок коштує 22 грн. Купити її вам вигідно й без знижок. Часто яскраві ярлики зі знижкою використовуються маркетологами для того, щоб збути товар, на який немає попиту. У підсумку продукт залежується, а магазин втрачає в оборотах капіталу, тому що гроші повинні робити гроші. Магазину вигідно поступитися частиною свого прибутку покупцеві у вигляді знижки, нав'язати товар, однак вам його придбання може бути невигідним.

Замість підсумку: якщо ви не знайшли аналогічних товарів дешевше акційних, така пропозиція магазину вигідна для вас.

Перевірте ціну до акції

Один з найпоширеніших прийомів маркетологів — створення ілюзії знижки. Цей хід базується на особливості психології споживачів звертати увагу на товар зі зниженою вартістю. Магазином декларується мега-знижка в 70% на товар, йде підхльостування, типу, «тільки сьогодні» чи «у вас залишилося лише два дні». По акції товар коштуватиме, наприклад, 500 грн. Однак якщо ви почнете шукати його ціну до акції, то можете виявити, що лише за кілька днів до старту пропозиції ціна на товар була... 500 грн. Потім вартість на короткий термін підняли на 70%, а згодом настільки ж і опустили, щоб розпалити споживацький інтерес.

Такий хід з успіхом використовують магазини в прохідних точках, де є великі купівельні потоки. Простий і ефективний спосіб перевірки цін в рітейл-точках: відколупати нігтем акційний стікер з товару і подивитись, яка вартість була до того.

Якщо акцію проводить великий магазин одягу чи взуття, відвідайте його сайт, введіть у пошук артикул товару та гляньте відгуки — часто покупці діляться інформацією, за скільки вони його придбали.

Знижки на косметику та електроніку можна перевіряти через ресурс Sravni.com і аналогічні онлайн-майданчики. Зниження цін на продукти легко перевірити через мобільний додаток «Їдаділ». Тут ви знайдете каталог акцій усіх відомих супермаркетів та багато інших корисних речей.

Будьте уважні при вивченні цінника

Ще один поширений прийом маркетологів — коли великими цифрами зазначена акційна цифра. Проте якщо вчитатися в супутній текст, то виявляється, що ця ціна надається тільки, наприклад, покупцям з картою даного магазину, або ви повинні придбати ще якийсь додатковий товар. Вартість для пересічного покупця прописується дрібним шрифтом внизу чи в кутку цінника, і може бути істотно вищою за акційну.

Так, наприклад, магазин може проводити акцію на смартфони. Але потім виявляється, що її учасником може стати лише той, хто купить навушники. Простий розрахунок покаже, що вони коштуватимуть 90-95% від знижки. Якщо ви планували придбання навушників, то ця акція, безумовно, вигідна для вас. Якщо ж ні, то подумайте — чи потрібна вам, можливо, непотрібна річ і примарна економія.

Правильно вирахуйте вартість продукту

Якщо ви введете у звичку перераховувати ціну за грам чи мл продукту, то виявите багато цікавого. Простий приклад — однакова зубна паста, але в тюбиках 75 мл (30 грн) і 100 мл (35 грн). Перший тюбик коштує дешевше, і ви його берете майже інстинктивно. Однак насправді маленький тюбик коштує дорожче на 4 грн — в перерахунку на кількість мл. Товари першої необхідності, такі як зубна паста, ми використовуємо без перерви. Купуючи невеликі тюбики пасти, ви здійснюєте купівлі частіше, і в підсумку за рік помітно переплачуєте. А коли щомісячних покупок багато, набігає велика сума «перебору».

Ще один трюк з продуктами, наприклад, з крупами. Поруч на полиці стоять два пакети з рисом — один за 30 грн, другий — за 34. Найчастіше ми беремо той, що дешевше. Однак перший пакет містить 800 гр. крупи, другий — 1 кг, і в перерахунку на 100 гр. продукту другий виявиться дешевшим. Акційну пропозицію можна вважати вигідною, якщо 1 гр. чи 1 кг продукту коштує менше, ніж у розфасовках інших обсягів.

Менше емоцій + більше аналізу = вигідне придбання.

 

Повернутися до списку новин

Новий клієнт

Постійний клієнт

Сума на руки

200

5000

Термін

1

30

Відсотки

0%

Сума позики

1500 ГРН

Всьго до сплати

2500 ГРН

Промокод

Подати заявку

Підписка на розсилку

Не пропустіть жодної важливої новини від нашої компанії, щоб завжди отримувати найвигідніші умови кредиту